czwartek, 12 października 2017

GO FISH!- Gra karciana w trzech odsłonach

W dzisiejszym poście chciałabym się podzielić z Wami efektami mojej weekendowej pracy ;) Jakiś czas temu natrafiłam na grę karcianą Go Fish! i postanowiłam stworzyć swoje własne karty ;)
Stworzyłam trzy wersje tej gry:
- Can you ....? + sports
- Have you got ...? + possessions
- Is there / Are there...? + furniture


Jak grać?
Gra polega na zbieraniu par. Tak więc każdy zestaw kart należy wydrukować w dwóch egzemplarzach. W zależności od ilości graczy i kart, każdemu uczniowi rozdajemy po 3 lub 5 kart. Pozostałe karty układamy w stosik na środku. Po kolei gracze proszą wybranego przez siebie gracza, o kartę, której potrzebują, by spełnić swój cel- czyli szukają kart do pary. Jeżeli poproszona osoba posiada taką kartę to musi ją oddać. Jeżeli jej nie posiada to mówi Go Fish!.
Student 1: Can you swim?
Student 2: Yes, I can.                or                No, I can't. Go Fish.

Student 1: Have you got a watch?
Student 2: Yes, I have.              or                No, I haven't. Go Fish.

Student 1: Is there a wardrobe?
Student 2: Yes, there is.            or                No, there isn't. Go Fish. 

Jeżeli odpowiedź jest przecząca gracz 1 musi pobrać kartę ze stosika.
Jeżeli uczeń ma parę to odkłada ją na bok. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich kart.     

Karty możecie pobrać TUTAJ / DOWNLOAD HERE.


Grafika:
www.classroomclipart.com
www.pixabay.com
www.publicdomainfiles.com
www.commons.wikimedia.org

9 komentarzy:

  1. Super gra! Akurat do powtórki tego co moje dzieciaki już potrafią! Żałuję tylko, że nie ma pytania Are there..? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że się przyda ;) a pytania z Are there...? też mogę dorobić, więc w najbliższych dniach zerknij do mnie na bloga;)

      Usuń
  2. Ty je sama robiłaś? bo tak pięknie wyglądają, jak kupne :) super!
    czy w wersji Possessions są zabawki i przybory szkolne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sama robiłam ;) dziękuję za miłe słowa :) W wersji Possessions jest tez kilka kart z zabawkami, ale przyborów szkolnych nie ma ;)

      Usuń
  3. Dziękuję, drukuję na następny tydzień pracy (powtórka mebli oraz opis pokoju).

    OdpowiedzUsuń