czwartek, 28 września 2017

SHAPES

W dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z Wami kilkoma pomysłami na kształty.
Znajdziecie tutaj ćwiczenia na dopasowywanie, kolorowanie puzzle i inne ;)



1. SORTING ACTIVITY

Mamy tutaj 8 wazonów z różnymi kształtami. W każdym wazonie znajdują się po trzy kwiatuszki. Kwiatuszki niestety nie są kompletne, czegoś im brakuje. Zadaniem dzieci jest uzupełnienie tych kwiatków. Dopasowują kółeczka do odpowiedniego wazonu.

Co robimy?
Cały zestaw drukujemy, potem kółeczka wycinamy. Możemy wszystko zalaminować i przyczepić rzepy.



Jak grać?

1) Każde dziecko otrzymuje swój własny wazonik z danym kształtem. Kółeczka rozkładamy na dywanie obrazkiem do dołu. Dzieci po kolei odkrywają jedną kartę, mówią co się na niej znajduje. Jeżeli zgadza się z ich symbolem na wazonie to zabierają kółeczko i kładą na kwiatka. Jeżeli nie, to zakrywają i odkładają na miejsce,. Wygrywa ta osoba, która pierwsza zapełni swoje kwiatki w wazonie.

2. MEMORY
Używając tych samych kółeczek można zagrać w memory. Wybieramy po dwa kółeczka z każdej kategorii np. z kategorii oval wybieramy egg i mirror. Każdy raczej zna dalsze zasady grania w memory ;) 

3. DORYSUJ POŁOWĘ. POKOLORUJ.



4. CATERPILLAR
Zadaniem dzieci jest dorysowanie odpowiednich kształtów. Następnie pokolorowanie ich.


4. ANIMALS AND SHAPES
Większość z Was pewnie przerabiała z maluchami piosenki 'Wag your tail' i 'Let's go to the zoo' SSS. Postanowiłam połączyć zwierzaki z tych piosenek z kształtami w jedno ćwiczenie. I  w ten oto sposób powstały puzzle ;) Ja je zalaminowałam i pocięłam. Każdy kształt podzieliłam na trzy lub cztery części. Tniemy je w dowolny sposób. Obrazki w puzzlach są ładniejsze, niż te które widzicie na obrazku poniżej. Swoje puzzle robiłam dawno temu ;)

Wszystkie materiały możecie pobrać TUTAJ / DOWNLOAD HERE.


Grafika:
www.pixabay.
www.mycutegraphics.
www. classroomclipart.com
www.publicdomainpictures.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz